Dalarö Sjöscoutkår är en ideell förening som bygger på frivilligt och oavlönat engagemang.

Vi som driver kåren är ett glatt gäng bestående av föräldrar och äldre tonåringar, som gärna blir fler.

Det finns mycket att engagera sig med i en scoutkår. Förutom att vara ledare på en avdelning kan man hjälpa till med våra båtar och kanoter, vara delaktig i läger eller övernattningar, hjälpa till på våra marknader, sy våra scouthalsdukar mm, mm.

Är du sugen på att vara med i scouterna på Dalarö, vara med i vårat gäng och samtidigt ge våra ungdomar en rolig och äventyrlig fritidsaktivitet?

Hör av dig till ordförande Jonas Brosjö, 070-9170264, ordforande.dalarosjo@gmail.com eller Lotten Hjelm, 070 7681143, lotten@grundet.se

VÄLKOMMEN!