TANKAR OM UTRUSTNING

Att köpa friluftsutrustning är inte alltid enkelt, utbudet är mycket stort både pris, funktion och kvalitet varierar Dessa sidor innehåller inga ”absoluta sanningar”, utan är enbart avsett som en vägledning i friluftsdjungeln. Om man börjar i scouterna under eller efter Upptäckarscoutåldern kan det bli dyrt att med en gång köpa all utrustning innan man ens vet hur bestående intresset är. Försök gärna att låna från någon, eller prata med ledarna som ofta kan låna ut vissa prylar över en hajk.
De märken som anges i slutet av varje stycke är långtifrån de enda som kan rekommenderas, utan är bara avsedda som exempel på firmor med erkänt bra produkter.

Fortsätt att navigera på sidan, under de ”tre strecken” finner du sidor som behandlar kläder, skor, sovsäckar och ryggsäckar samt hur man skall tänka när man packar.