Att börja i scouterna är inte svårt, man behöver inte ha några förkunskaper, det är bara att vara med!

I Dalarö Sjöscoutkår kan man börja från att man går i andra klass.

Vi har möten på måndagar mellan kl. 1800 och 1930, antingen vid våran scoutlokal, g:a kommunalhuset på Dalarö eller vid våra båtar och Bunken i Vadviken. Beroende på årstid och väder.

Vi har ett ”tak” på hur många vi kan ta in, så det är principen ”först till kvarn” som tillämpas och där efter blir det en kö. De barn som har en förälder som också vill börja i scouterna, som ledare, har förtur.

Anmälan om att börja i scouterna görs till ansvarig avdelningsledare eller ordförande, med namn och kontaktuppgifter.

Efter det tredje mötet behöver scoutkåren ha in Kontakt-lappen av er, fullständigt ifylld, för att ni skall bli medlem i Scouterna. [bifogade-filer]