Bli scout i Dalarö sjöscoutkår!

I Scouterna får alla vara med som är 8 år och äldre. Tillsammans med dina kompisar och ledare är du på äventyr året om. Du får bland annat vara med om:

DAGSUTFLYKTER OCH ÖVERNATTNINGAR
Vi övernattar i stuga eller tält. De lite äldre går på hajk. Roliga tävlingar, seglingar, kanotpaddlingar och vandringar är andra exempel.

SOMMARLÄGER
Varje sommar bor vi i tält tillsammans med andra scouter, kanske scouter från andra länder är med.

MÖTEN I SCOUTLOKALEN
Vi följer skolans terminer och träffas en gång i veckan. Våra möten har vi oftast vid gamla kommunalhuset eller i Vadviken och är ute för det allra mesta.
I gamla kommunalhuset disponerar vi källaren och våra båtar och kanoter har vi i Vadviken.
Sjukvård, matlagning över öppeneld, knopar, navigation och hantverk är en del av det vi lär oss.

Gå med i vår kår och testa scouting

Hur gör man för att börja i scouterna?

Du är välkommen när som helst på terminen att komma på ett möte och testa scouting.
Kontakta någon av avdelningsledarna, så kan hen berätta mer och ni kan komma överens om när det passar.
Klicka på den åldersgrupp nedan som Du är intresserad av så kommer Du till avdelningarnas respektive sida med bl.a. kontaktuppgifter

Du kan även anmäla dig direkt i formuläret nedan! Fyll i uppgifterna nedan så hör vi av oss till dig inom kort. Fält som är markerade med * är obligatoriska och primär E-postadress används som fakturaadress.